//
you're reading...
ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ

Το Φάντασμα της Γόπερας, Κωστής Α. Μακρής

FANTASMA GOPERAS KAM 21AUG17 LR

Το Φάντασμα της Γόπερας

Ένα φάντασμα πλανιέται πάνω από την Ελλάδα.
Οι περιπλανήσεις του δεν περιορίζονται στην Αθήνα και στις μεγάλες πόλεις. Επεκτείνονται σε όλη την επικράτεια. Η σατανική του παρουσία γίνεται αισθητή παντού. Σε εθνικούς δρόμους, σε μικρές πόλεις και χωριά, σε βουνά, πεδιάδες και ακτές, σε πάρκα, λίμνες και ποτάμια.
Δεν είναι κανένα ανώνυμο φάντασμα.
Είναι το μοχθηρό και βρομιάρικο Φάντασμα της Γόπερας!

Εισβάλλει απροειδοποίητα στο μυαλό του νομοταγούς, μορφωμένου και κοινωνικά ευαίσθητου Έλληνα πολίτη και του αλλάζει τον χαρακτήρα. Κυριεύει τη σκέψη του ευάγωγου, ευγενούς και υποχωρητικού Έλληνα οδηγού και του αλλοιώνει τη σκέψη και τη συμπεριφορά. Το ίδιο κάνει και με όσους βρίσκονται στο αυτοκίνητο. Σκοτίζει τόσο πολύ τη σκέψη, που ξυπνάει μέσα μας μια ακατανίκητη ανάγκη για διατήρηση της καθαριότητας του οχήματός μας. Με αποτέλεσμα να πετάμε έξω από τα παράθυρα των οχημάτων μας κάθε αντικείμενο που θα απειλούσε αυτή την καθαριότητά τους, που με νύχια και με δόντια πασχίζουμε να διατηρήσουμε.

Είναι ολέθρια η επίδραση του Φαντάσματος της Γόπερας.
Μας εξωθεί στην απάρνηση των αρχών μας για προστασία του περιβάλλοντος και αναγκάζει κάθε καπνιστή οδηγό να πετάει κάθε αποτσίγαρο, γόπες, γοπίτσες και γοπάρες από το παράθυρο, διατηρώντας πεντακάθαρο το τασάκι του αυτοκινήτου του.
Το άθλιο αυτό φάντασμα, μας αναγκάζει ―τους καπνιστές, επιμένω― να τινάζουμε το τσιγάρο μας έξω από το αυτοκίνητο, κι ας ξέρουμε ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να φύγει και η κάφτρα, μαζί με τη στάχτη, και να κολλήσει σαν χαρούμενη πυγολαμπίδα στη μούρη τού ανυποψίαστου δικυκλιστή που μας ακολουθεί αμέριμνος, με το κράνος στον αγκώνα του σαν το ταγάρι της Γκόλφως, ή να πυρπολήσει το παρακείμενο πευκοδάσος.
Το διαβολικό όμως έργο του Φαντάσματος της Γόπερας, δεν σταματάει εδώ.
Είναι τέτοια η δύναμη της επιβολής που διαθέτει, ώστε μπορεί να μετατρέψει οδηγούς, συνοδηγούς, συζύγους, πεθερές, πεθερούς, τέκνα και λοιπούς συγγενείς και φίλους, σε μανιακούς σκουπιδόφοβους.
Αναγκάζοντάς τους ―παρά τη θέλησή τους, εννοείται!― να αδειάζουν τις τσέπες και την τσάντα τους από κάθε άχρηστο κατιτί που βρίσκουν εκεί μέσα, σε πεζοδρόμια, πάρκινγκ, εθνικές οδούς, παραλίες, αρχαιολογικούς χώρους, άλση και λοιπούς χώρους αναψυχής.
Η ψυχική αυτή νόσος που κυριεύει τα θύματα του Φαντάσματος της Γόπερας, μεταδίδεται σε όλους τους οικείους του ασθενούς πιο γρήγορα κι από τη φήμη της αναδιάρθρωσης του χρέους της χώρας ή τη φήμη ενός επικείμενου μεγάλου σεισμού.
Η διάδοση της νόσου ευνοείται ιδιαίτερα σε περιόδους διακοπών και μεγάλων εορτών όπως η κατανυκτική εορτή της Εξόντωσης των Αμνοεριφίων (μερικοί το ονομάζουν και Πάσχα ―που σημαίνει «πέρασμα»― εις ανάμνησιν του περάσματος από τις προνεωτερικές τροφοσυλλεκτικές κοινωνίες της ντροπής στις κοινωνίες τής γενοκτονικής απληστίας και ενοχής) και οι εορτές του Σαντακλάους, που μερικοί επιμένουν να τις αποκαλούν ―αναχρονιστικά― Χριστούγεννα.

Κι έτσι, όλοι μαζί πετάμε με χάρη και άνεση τα πλαστικά μπουκάλια του νερού και των αναψυκτικών, τις πλαστικές σακούλες με τα αποφάγια μας, τα περιτυλίγματα σοκολατών, μπισκότων, τσικλών, καραμελών, γαριδακίων, τσιπς, προφυλακτικών και άλλων σνακς ―εδωδίμων, αποικιακών και σεξουαλικών― όπου βρούμε.
Μαζί με συσκευασίες ή χαρτοσακούλες από ζαμπονοτυρόπιτες, βρόμικα, πιροσκί ―ρωσικής ονομαστικής προελεύσεως αλλά φοβερά λιγδωτής ελληνικής παραγωγής―, κουλουράκια και άλλα ευγενή εδέσματα που καταναλώνει ο κάθε συνετός και καλοαναθρεμμένος οδηγός ή επιβάτης ενός αυτοκινήτου σε μια χαρούμενη εκδρομή ή καθημερινή μετακίνηση στην πόλη.

Είναι ασύλληπτη η διαστροφή της λογικής και η διανοητική βλάβη που επιφέρει αυτό το απεχθές Φάντασμα της Γόπερας.
Και το δυσάρεστο είναι ότι καμιά λύση στο ακανθώδες αυτό πρόβλημα δεν είναι ορατή στο άμεσο μέλλον.

Η επιστήμη, η τεχνολογία και οι νομοθέτες έχουν σηκώσει τα χέρια και τα πόδια ψηλά.|
Το ίδιο έχουν κάνει και τα Πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας καθώς έχουν κι αυτά πληγεί ανεπανόρθωτα από το φριχτό Φάντασμα της Γόπερας. Με αποτέλεσμα να μην βλέπονται οι τοίχοι τους, εξωτερικοί και εσωτερικοί, από τις κάθε είδους εικαστικές παρεμβάσεις των θυμάτων του ακατονόμαστου αυτού δαίμονα.

Ίσως, μόνο μια πάνδημη λιτανεία με τενεκεδοκρουσίες, με πιστούς ντυμένους με μαύρες νάιλον σακούλες, σε συνδυασμό με εξορκιστικές ευχές και περιφορά θαυματουργών εικονισμάτων του Οσίου Μαζεψέτα του Καθαριστή και της Οσίας Φροκαλίνας της Γοργοσκουπίστρας, θα μπορούσε να εκδιώξει το Φάντασμα της Γόπερας από τον πολιτισμένο τόπο μας.

Κωστής Α. Μακρής
28 Απριλίου 2011

(Αναθεωρημένο 21 Αυγούστου 2017)

________________________
Τα βιβλία μου «Ο Πιοζ Νάμε και οι πέντε γάτες»
και «Η Εβίτα που νίκησε τα Αποθαρρύνια»
κυκλοφορούν στα βιβλιοπωλεία από τις Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ
Κωστής Α. Μακρής

Advertisements

Συζήτηση

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Αρέσει σε %d bloggers: